Niech jesienno-zimowa aura nie zniechęca Cię do treningu! Klucz to odpowiednia odzież sportowa

04/26/2018

Niech jesienno-zimowa aura nie zniechęca Cię do treningu! Klucz to odpowiednia odzież sportowa

Chłodniejsze dni w roku sprawiają, że zdarza nam się porzucać treningowe idee na rzecz przytulnych wieczorów w domowym zaciszu. Zwykło się uznawać, że niskie temperatury niekoniecznie sprzyjają wartościowym treningom na zewnątrz. Warto podkreślić, że jest to błędny stereotyp, a o sukcesie decyduje kilka czynników. Oprócz naszego nastawienia i solidnej motywacji, z pewnością będzie to dobrej jakości, prawidłowo dobrana odzież sportowa.

Bluzy damskie, bluzy męskie, czapka lub opaska… Jaką odzież wybrać?

Ciepłe, wiosenne dni sprawiają, że nabywamy ogromnej ochoty do przeprowadzania zmian na lepsze. Dążymy do właściwej zdrowej diety, częściej się uśmiechamy i przede wszystkim – planujemy wdrożyć treningi prowadzące zarówno do wspaniałego samopoczucia, jak i pozytywnych efektów w naszym wyglądzie. Jak nietrudno zgadnąć, o tej porze roku ćwiczy się niezwykle przyjemnie. Zdecydowanie trudniej podjąć wysiłek wtedy, gdy chłód i krótkie dni dają się we znaki. Pamiętajmy, że jesienno-zimowe miesiące to również wartościowy czas na bieganie oraz kontynuację letnich treningów. Wszystko zależy od naszego nastawienia, motywacji, a także zastosowania odpowiedniej odzieży. Pomyśl, jakiego hartu ducha i ciała po początkowym, trudniejszym okresie możesz zyskać!

Idealna odzież sportowa - czyli jaka?

Najważniejszym z elementów będzie zatem z jednej strony zabezpieczenie naszego ciała przed chłodem, z drugiej – unikania ciężkich, bawełnianych spodni oraz bluz. Damski zestaw (lecz nie tylko), z pewnością może składać się z termoaktywnych legginsów, które przylegając do ciała utrzymują optymalną temperaturę. Warto podkreślić, że tego typu spodnie – stosowane podczas treningów w chłodniejsze dni – powinny być wyposażone w dodatkową „wyściółkę” ocieplającą. Dzięki temu zyskujemy większe zabezpieczenie przed wiatrem i natarczywym chłodem. Luźne spodnie nie będą zatem wygodne oraz przyjemne podczas biegu. Ciężkie, bawełniane bluzy męskie także nie są dobrym wyborem. Nastawiajmy się raczej na stosowanie kilku cieńszych warstw, aniżeli dwóch grubszych. W ten sposób unikniemy przegrzania ciała, które następnie prowadzi do wychłodzenia, i w efekcie przeziębienia. Warto zastosować dobrej jakości koszulki termiczne w proponowanej konfiguracji – bielizna, opcjonalnie koszulka z długim rękawem, dedykowana bluza damska lub bluza męska oraz cienka kurtka membranowa chroniąca przed wiatrem i wychłodzeniem.

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać trenując w okresie jesienno-zimowym?

Omówiliśmy najważniejsze elementy, które zadecydują o komforcie podczas biegania. Nie zapominajmy jednak o ochronie szyi oraz węzłów chłonnych, głowy oraz dłoni! Zastosujmy odzież głównie z technicznego materiału, dzięki któremu unikniemy przegrzania i kumulowania potu. Obuwie z kolei z reguły pozostaje takie, z jakiego korzystamy w trakcie pozostałych miesięcy. Grunt to cieplejsze skarpetki oraz wygodna konstrukcja całego obuwia. Trening nawet przy kilku stopniach Celsjusza może być niezwykłą przygodą! Gdy obawiamy się przeziębienia, podczas pierwszych wyjść wdrażajmy krótsze dystanse i częstsze przerwy. Z każdym kolejnym biegiem poczujesz, że możesz więcej! Pamiętajmy, że właściwe podejście oraz solidna odzież sportowa mogą zdziałać naprawdę wiele.

Powrót